Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025
Anketa
Lokalita Malešická průmyslová oblast je vymezena na základě převažujícího společného charakteru plochy, zejména využití. Vymezení lokality vychází z hranic areálu produkce a veřejných prostranství k němu náležejících včetně ploch navržených. Lokalita se nachází na rovinatém terénu poblíž Průmyslové ulice. Zástavba v lokalitě je charakteristická vysokou mírou flexibility, tvoří ji solitérní objekty a haly, často oplocené a obklopené převážně zpevněným prostranstvím. Významným veřejným prostranstvím jsou ulice Teplárenská a Tiskařská a Průmyslová.
Zastavitelnost: zastavitelná stavební
Typ struktury: struktura areálů produkce
Využití: zastavitelná produkční
Stabilita: stabilizovaná
POPIS A CÍLOVÝ CHARAKTER LOKALITY
Lokalita Malešická průmyslová oblast je vymezena na základě převažujícího společného charakteru plochy, zejména využití. Vymezení lokality vychází z hranic areálu produkce a veřejných prostranství k němu náležejících včetně ploch navržených. Lokalita se nachází na rovinatém terénu poblíž Průmyslové ulice. Území bylo do 40. let nezastavěné, procházela jím pouze historická cesta, dnešní ulice Černokostelecká. Produkční areál byl založen po roce 1945, v 70. letech měl téměř dnešní rozsah. Zástavba v lokalitě je charakteristická vysokou mírou flexibility, tvoří ji solitérní objekty a haly, často oplocené a obklopené převážně zpevněným prostranstvím. Území je velmi dobře dopravně obslouženo, nachází se při Městském okruhu. Významným veřejným prostranstvím jsou ulice Teplárenská a Tiskařská a Průmyslová. Široký pruh podél severního okraje lokality je určen pro rozvoj dopravní infrastruktury v návaznosti na železniční síť, jihovýchod lokality je určen pro rozvoj technické infrastruktury v návaznosti na spalovnu Malešice a doplnění dalšího průmyslového, technického nebo logistického zázemí města.
1370/580/2570 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1003, City-logistický terminál Praha-Malešice.
Jedná se o rozsáhlý zábor vymezen v zastavitelné rozvojové ploše s produkčním využitím. City-logistický terminál Praha-Malešice je významným zařízením městského systému zásobování. Zajišťuje překládku zboží ze železnice na silniční dopravu, která co nejefektivněji zásobuje město. Je navržen ve výhodné poloze s těsnou vazbou na železniční síť na severní straně lokality (630/-/4 Železniční trať Praha-Velká Chuchle – Praha-Běchovice (jižní nákladní spojka)) a na komunikace nadřazeného systému – Městský okruh na západním okraji (610/-/122 Městský okruh Jarov – Štěrboholská radiála) a Průmyslový polookruh na straně východní. Zvyšování podílu železniční dopravy na hromadné přepravě materiálů, zboží a výrobků v porovnání se silniční nákladní dopravou bude pozitivním příspěvkem pro snížení celkového výkonu nákladní dopravy na silniční a dálniční síti, jehož důsledkem je vyšší bezpečnost a plynulost silniční dopravy a omezení jejích negativních vlivů na životní prostředí. Součástí plochy, v které se nachází logistický terminál je i stavba dopravní infrastruktury 630/580/1060 Odstavné koleje Teplárna, sloužící pro odstavy železničních vozidel a související provozní základny. Záměr je vymezen v nadřazené dokumentaci, ZÚR hl. m. Prahy, pod kódem 600/Z/90. V platném územním plánu se jedná o plochu dopravní infrastruktury a plochu určenou pro krajinnou a městskou zeleň.
1370/580/2571 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1060, Odstavné koleje Teplárna. Jedná se o zábor na výměrou rozsáhlý ploše a souvisí s navrhovanou zastavitelnou rozvojovou plochou s produkčním využitím. Záměr je vymezen na základě požadavku dotčeného orgánu během projednání, jeho účelem je vybudovat velkou provozní základnu železnice spojenou s odstavnými plochami železničních vozidel, kterých je v Praze dlouhodobě nedostatek. Nadřazená dokumentace i městské strategie předpokládají dynamický rozvoj železniční dopravy, a proto je zcela nezbytné zajistit i dostatek obslužných ploch. Využití zbytkových ploch v severní části Malešické průmyslové oblasti, které jsou obklopeny stavbami technické infrastruktury, je logické – jedná se totiž o území s vysokou environmentální zátěží, avšak zároveň s výborným napojením na železniční uzel Praha. Dále se nepočítá s výstavbou překladiště v ploše, kterou platný územní plán pro překladiště vymezoval jako územní rezervu, a proto je toto umístění ideální. Stavba má ve svém důsledku vysoký přínos pro udržitelnost města, protože je předpokladem rozvoje ekologické dopravní trakce. V platném územním plánu je plocha určena pro dopravní infrastrukturu.
1370/580/2572 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1060, Odstavné koleje Teplárna. Jedná se o zábor na výměrou rozsáhlý ploše a souvisí s navrhovanou zastavitelnou rozvojovou plochou s produkčním využitím. Záměr je vymezen na základě požadavku dotčeného orgánu během projednání, jeho účelem je vybudovat velkou provozní základnu železnice spojenou s odstavnými plochami železničních vozidel, kterých je v Praze dlouhodobě nedostatek. Nadřazená dokumentace i městské strategie předpokládají dynamický rozvoj železniční dopravy, a proto je zcela nezbytné zajistit i dostatek obslužných ploch. Využití zbytkových ploch v severní části Malešické průmyslové oblasti, které jsou obklopeny stavbami technické infrastruktury, je logické – jedná se totiž o území s vysokou environmentální zátěží, avšak zároveň s výborným napojením na železniční uzel Praha. Dále se nepočítá s výstavbou překladiště v ploše, kterou platný územní plán pro překladiště vymezoval jako územní rezervu, a proto je toto umístění ideální. Stavba má ve svém důsledku vysoký přínos pro udržitelnost města, protože je předpokladem rozvoje ekologické dopravní trakce. V platném územním plánu se jedná o plochy územní rezervy dopravní infrastruktury a krajinnou a městskou zeleň.
1370/580/2573 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1060, Odstavné koleje Teplárna. Jedná se o zábor na výměrou rozsáhlý ploše a souvisí s navrhovanou zastavitelnou rozvojovou plochou s produkčním využitím. Záměr je vymezen na základě požadavku dotčeného orgánu během projednání, jeho účelem je vybudovat velkou provozní základnu železnice spojenou s odstavnými plochami železničních vozidel, kterých je v Praze dlouhodobě nedostatek. Nadřazená dokumentace i městské strategie předpokládají dynamický rozvoj železniční dopravy, a proto je zcela nezbytné zajistit i dostatek obslužných ploch. Využití zbytkových ploch v severní části Malešické průmyslové oblasti, které jsou obklopeny stavbami technické infrastruktury, je logické – jedná se totiž o území s vysokou environmentální zátěží, avšak zároveň s výborným napojením na železniční uzel Praha. Dále se nepočítá s výstavbou překladiště v ploše, kterou platný územní plán pro překladiště vymezoval jako územní rezervu, a proto je toto umístění ideální. Stavba má ve svém důsledku vysoký přínos pro udržitelnost města, protože je předpokladem rozvoje ekologické dopravní trakce. V platném územním plánu je ploch určena pro krajinnou a městskou zeleň.
Cílový charakter lokality
Dotvořit a posilovat cílový charakter zastavitelné, stabilizované, produkční lokality Malešická průmyslová oblast se strukturou areálu produkce. Lokalita je součástí krajiny vymezené v ZÚR s názvem Městská krajina Prahy.
Lokalita Malešická průmyslová oblast je vymezena jako lokalita se strukturou areálů produkce. Cílem navržených regulativů je zachování flexibility prostorového uspořádání, zlepšení prostupnosti územím, dále rozšíření lokality o vymezené rozvojové plochy produkce, zlepšení propojení skrz lokalitu Malešická východní spojka do lokality Nový Zborov a doplnění dopravní a technické infrastruktury.
300 / Využití území
Lokalita se nachází v zóně havarijního plánování objektu, který dle zákona č. 224/2015 Sb., o prevenci závažných havárií, spadá do skupiny B. Vzhledem k množství a druhům skladovaných nebezpečných látek je tento objekt potenciálním zdrojem závažné havárie.
» Přejít na článek Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025 na webu https://plan.praha.eu/.
Ke stažení:
Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025, 1 MB;
Odůvodnění pro lokalitu – 580 / Malešická průmyslová oblast – 2025, 351 kB;
Podmíněnost pro lokalitu - 580 / Malešická průmyslová oblast – 2025, 842 kB
Ke stažení: Popis lokalit upraveného Metropolitního plánu - Praha 14 (rok 2025)
Metropolitní plán je územní plán hlavního města Prahy. Územní plán určuje, jak se bude město v následujících deseti až dvaceti letech rozvíjet, kde se smí a nesmí stavět apod.
Metropolitní plán rozděluje území hlavního města na více než 700 lokalit, každá spadá do jednoho ze 13 typů zastavitelných území (mezi nimi je například historická část města, bloková struktura či průmyslové areály). Pokud má lokalita v plánu písmeno "Z", znamená to, že je zastavitelná. Případná nová zástavba však musí respektovat charakter lokality. Každá lokalita dále spadá do jednoho ze čtyř způsobů využití - obytný, rekreační, produkční nebo přírodní. Plán tak určuje, jaká činnost zde může a nemůže probíhat.
Výstavbu v jednotlivých lokalitách bude nově omezovat výšková regulace, která jasně určí, jaká bude maximální povolená výška budov. Ta vychází z výšky stávající zástavby.
- Jak připomínkovat Metropolitní plán, 2 MB
- Metropolitní plán - Legenda - Členění území, , 166 kB
- Metropolitní plán - Legenda - Infrastruktura, Doprava, 163 kB
- Metropolitní plán - Legenda - Energie a kódy prvků, 137 kB
- Návod ke čtení krycích listů odůvodnění, 1 MB
- Návod ke čtení krycích listů závazných regulativů, 3 MB
- Popis lokality MPP - 307 / Nad Kyjským Rybníkem, 4 MB
- Odůvodnění pro lokalitu 307 / Nad Kyjským Rybníkem, 344 kB, 344 kB
- Popis lokality MPP - 202 / Staré Kyje, 4 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 202 / Staré Kyje, 347 kB
- Popis lokality 203 / Aloisov, 4 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 203 / Aloisov, 344 kB
- Popis lokality - 204 / Hloubětín, 4 MB
- Odůvodnění pro lokalitu 204 / Hloubětín, 345 kB
- Popis lokality MPP - 502 / Sídliště Lehovec, 4 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 502 / Sídliště Lehovec, 345 kB
- Popis lokality MPP - 503 / Sídliště Černý Most, 1 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 503 / Sídliště Černý Most, 347 kB
- Popis lokality MPP - 512 / Sídliště Hloubětín, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 512 / Sídliště Hloubětín, 345 kB
- Popis lokality MPP - 308 / Rajská zahrada, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 308 / Rajská zahrada, 344 kB
- Odůvodnění pro lokalitu - 306 / Kyje, 347 kB
- Popis lokality - 306 / Kyje, 3 MB
- Popis lokality - 142 / Jahodnice, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 142 / Jahodnice, 348 kB
- Popis lokality MPP - 375 / Hostavice, 4 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 375 / Hostavice, 346 kB
- Popis lokality MPP - 143 / Hutě, 1 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 143 / Hutě, 357 kB
- Podmíněnost pro lokalitu - 143 / Hutě, 3 MB
- Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast, 1 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 580 / Malešická průmyslová oblast, 351 kB
- Podmíněnost pro lokalitu - 580 / Malešická průmyslová oblast, 842 kB
- Popis lokality MPP – 582 / Za Kyjemi, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 582 / Za Kyjemi, 345 kB
- Popis lokality MPP – 697 / Areály Černý Most, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 697 / Areály Černý Most, 346 kB
- Popis lokality MPP – 688 / Jahodnice rekreace, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 688 / Jahodnice rekreace, 342 kB
- Popis lokality MPP – 722 / Kyjské skleníky, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 722 / Kyjské skleníky, 342 kB
- Popis lokality MPP – 824 / Centrální park Černý most, 3 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 824 / Centrální park Černý most, 284 kB
- Popis lokality MPP – 850 / Údolí Rokytky, 953 kB
- Odůvodnění pro lokalitu - 850 / Údolí Rokytky, 286 kB
- Popis lokality MPP – 881 / Smetanka, 1 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 881 / Smetanka, 341 kB
- Popis lokality MPP – 901 / Kyje – Horní Počernice, 2 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 901 / Kyje – Horní Počernice, 344 kB
- Popis lokality MPP – 944 / Dolní Počernice – Horní Měcholupy, 2 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 944 / Dolní Počernice – Horní Měcholupy, 348 kB
- Popis lokality MPP – 958 / Pražský zlom, 1 MB
- Odůvodnění pro lokalitu - 958 / Pražský zlom, 343 kB
Metropolitní plán 2025 - PRAHA
Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) předal magistrátu návrh Metropolitního plánu. Dokument bude možné 3. 12. 2025 připomínkovat. Doporučený termín pro podání připomínek je 20. 11. 2025.
Zde je seznam významných lokalit, kterých se Metropolitní plán na území Prahy 14 týká.
Diskuzní fórum
Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.
