Hlavní menu:

12.11.2025, autor: KOK, kategorie: Metropolitní plán

Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025

Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025

Anketa

Jaký je Váš názor na zveřejněný návrh Metropolitního plánu
Nesouhlasím s Metropolitním plánem Prahy v jeho současné podobě (30%)
 
Mám výhrady k navrženému Metropolitnímu plánu (36%)
 
Souhlasím s navrhovaným Metropolitním plánem (17%)
 
Je mi to jedno (17%)
 
Metropolitní plán 2025

Lokalita Malešická průmyslová oblast je vymezena na základě převažujícího společného charakteru plochy, zejména využití. Vymezení lokality vychází z hranic areálu produkce a veřejných prostranství k němu náležejících včetně ploch navržených. Lokalita se nachází na rovinatém terénu poblíž Průmyslové ulice. Zástavba v lokalitě je charakteristická vysokou mírou flexibility, tvoří ji solitérní objekty a haly, často oplocené a obklopené převážně zpevněným prostranstvím. Významným veřejným prostranstvím jsou ulice Teplárenská a Tiskařská a Průmyslová.

Zastavitelnost: zastavitelná stavební
Typ struktury: struktura areálů produkce
Využití: zastavitelná produkční
Stabilita: stabilizovaná

POPIS A CÍLOVÝ CHARAKTER LOKALITY
Lokalita Malešická průmyslová oblast je vymezena na základě převažujícího společného charakteru plochy, zejména využití. Vymezení lokality vychází z hranic areálu produkce a veřejných prostranství k němu náležejících včetně ploch navržených. Lokalita se nachází na rovinatém terénu poblíž Průmyslové ulice. Území bylo do 40. let nezastavěné, procházela jím pouze historická cesta, dnešní ulice Černokostelecká. Produkční areál byl založen po roce 1945, v 70. letech měl téměř dnešní rozsah. Zástavba v lokalitě je charakteristická vysokou mírou flexibility, tvoří ji solitérní objekty a haly, často oplocené a obklopené převážně zpevněným prostranstvím. Území je velmi dobře dopravně obslouženo, nachází se při Městském okruhu. Významným veřejným prostranstvím jsou ulice Teplárenská a Tiskařská a Průmyslová. Široký pruh podél severního okraje lokality je určen pro rozvoj dopravní infrastruktury v návaznosti na železniční síť, jihovýchod lokality je určen pro rozvoj technické infrastruktury v návaznosti na spalovnu Malešice a doplnění dalšího průmyslového, technického nebo logistického zázemí města.

1370/580/2570 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1003, City-logistický terminál Praha-Malešice.
Jedná se o rozsáhlý zábor vymezen v zastavitelné rozvojové ploše s produkčním využitím. City-logistický terminál Praha-Malešice je významným zařízením městského systému zásobování. Zajišťuje překládku zboží ze železnice na silniční dopravu, která co nejefektivněji zásobuje město. Je navržen ve výhodné poloze s těsnou vazbou na železniční síť na severní straně lokality (630/-/4 Železniční trať Praha-Velká Chuchle – Praha-Běchovice (jižní nákladní spojka)) a na komunikace nadřazeného systému – Městský okruh na západním okraji (610/-/122 Městský okruh Jarov – Štěrboholská radiála) a Průmyslový polookruh na straně východní. Zvyšování podílu železniční dopravy na hromadné přepravě materiálů, zboží a výrobků v porovnání se silniční nákladní dopravou bude pozitivním příspěvkem pro snížení celkového výkonu nákladní dopravy na silniční a dálniční síti, jehož důsledkem je vyšší bezpečnost a plynulost silniční dopravy a omezení jejích negativních vlivů na životní prostředí. Součástí plochy, v které se nachází logistický terminál je i stavba dopravní infrastruktury 630/580/1060 Odstavné koleje Teplárna, sloužící pro odstavy železničních vozidel a související provozní základny. Záměr je vymezen v nadřazené dokumentaci, ZÚR hl. m. Prahy, pod kódem 600/Z/90. V platném územním plánu se jedná o plochu dopravní infrastruktury a plochu určenou pro krajinnou a městskou zeleň.

1370/580/2571 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1060, Odstavné koleje Teplárna. Jedná se o zábor na výměrou rozsáhlý ploše a souvisí s navrhovanou zastavitelnou rozvojovou plochou s produkčním využitím. Záměr je vymezen na základě požadavku dotčeného orgánu během projednání, jeho účelem je vybudovat velkou provozní základnu železnice spojenou s odstavnými plochami železničních vozidel, kterých je v Praze dlouhodobě nedostatek. Nadřazená dokumentace i městské strategie předpokládají dynamický rozvoj železniční dopravy, a proto je zcela nezbytné zajistit i dostatek obslužných ploch. Využití zbytkových ploch v severní části Malešické průmyslové oblasti, které jsou obklopeny stavbami technické infrastruktury, je logické – jedná se totiž o území s vysokou environmentální zátěží, avšak zároveň s výborným napojením na železniční uzel Praha. Dále se nepočítá s výstavbou překladiště v ploše, kterou platný územní plán pro překladiště vymezoval jako územní rezervu, a proto je toto umístění ideální. Stavba má ve svém důsledku vysoký přínos pro udržitelnost města, protože je předpokladem rozvoje ekologické dopravní trakce. V platném územním plánu je plocha určena pro dopravní infrastrukturu.

1370/580/2572 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1060, Odstavné koleje Teplárna. Jedná se o zábor na výměrou rozsáhlý ploše a souvisí s navrhovanou zastavitelnou rozvojovou plochou s produkčním využitím. Záměr je vymezen na základě požadavku dotčeného orgánu během projednání, jeho účelem je vybudovat velkou provozní základnu železnice spojenou s odstavnými plochami železničních vozidel, kterých je v Praze dlouhodobě nedostatek. Nadřazená dokumentace i městské strategie předpokládají dynamický rozvoj železniční dopravy, a proto je zcela nezbytné zajistit i dostatek obslužných ploch. Využití zbytkových ploch v severní části Malešické průmyslové oblasti, které jsou obklopeny stavbami technické infrastruktury, je logické – jedná se totiž o území s vysokou environmentální zátěží, avšak zároveň s výborným napojením na železniční uzel Praha. Dále se nepočítá s výstavbou překladiště v ploše, kterou platný územní plán pro překladiště vymezoval jako územní rezervu, a proto je toto umístění ideální. Stavba má ve svém důsledku vysoký přínos pro udržitelnost města, protože je předpokladem rozvoje ekologické dopravní trakce. V platném územním plánu se jedná o plochy územní rezervy dopravní infrastruktury a krajinnou a městskou zeleň.

1370/580/2573 Zábor pro dopravní infrastrukturu 630/580/1060, Odstavné koleje Teplárna. Jedná se o zábor na výměrou rozsáhlý ploše a souvisí s navrhovanou zastavitelnou rozvojovou plochou s produkčním využitím. Záměr je vymezen na základě požadavku dotčeného orgánu během projednání, jeho účelem je vybudovat velkou provozní základnu železnice spojenou s odstavnými plochami železničních vozidel, kterých je v Praze dlouhodobě nedostatek. Nadřazená dokumentace i městské strategie předpokládají dynamický rozvoj železniční dopravy, a proto je zcela nezbytné zajistit i dostatek obslužných ploch. Využití zbytkových ploch v severní části Malešické průmyslové oblasti, které jsou obklopeny stavbami technické infrastruktury, je logické – jedná se totiž o území s vysokou environmentální zátěží, avšak zároveň s výborným napojením na železniční uzel Praha. Dále se nepočítá s výstavbou překladiště v ploše, kterou platný územní plán pro překladiště vymezoval jako územní rezervu, a proto je toto umístění ideální. Stavba má ve svém důsledku vysoký přínos pro udržitelnost města, protože je předpokladem rozvoje ekologické dopravní trakce. V platném územním plánu je ploch určena pro krajinnou a městskou zeleň.

Cílový charakter lokality
Dotvořit a posilovat cílový charakter zastavitelné, stabilizované, produkční lokality Malešická průmyslová oblast se strukturou areálu produkce. Lokalita je součástí krajiny vymezené v ZÚR s názvem Městská krajina Prahy.

Lokalita Malešická průmyslová oblast je vymezena jako lokalita se strukturou areálů produkce. Cílem navržených regulativů je zachování flexibility prostorového uspořádání, zlepšení prostupnosti územím, dále rozšíření lokality o vymezené rozvojové plochy produkce, zlepšení propojení skrz lokalitu Malešická východní spojka do lokality Nový Zborov a doplnění dopravní a technické infrastruktury.

300 / Využití území
Lokalita se nachází v zóně havarijního plánování objektu, který dle zákona č. 224/2015 Sb., o prevenci závažných havárií, spadá do skupiny B. Vzhledem k množství a druhům skladovaných nebezpečných látek je tento objekt potenciálním zdrojem závažné havárie.

» Přejít na článek Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025 na webu https://plan.praha.eu/.

Ke stažení: Popis lokality MPP – 580 / Malešická průmyslová oblast - 2025, 1 MB;
Odůvodnění pro lokalitu – 580 / Malešická průmyslová oblast – 2025, 351 kB;
Podmíněnost pro lokalitu - 580 / Malešická průmyslová oblast – 2025, 842 kB

Ke stažení: Popis lokalit upraveného Metropolitního plánu - Praha 14 (rok 2025)

Popis lokalit upraveného Metropolitního plánu - Praha 14 (rok 2025)

Metropolitní plán je územní plán hlavního města Prahy. Územní plán určuje, jak se bude město v následujících deseti až dvaceti letech rozvíjet, kde se smí a nesmí stavět apod.
Metropolitní plán rozděluje území hlavního města na více než 700 lokalit, každá spadá do jednoho ze 13 typů zastavitelných území (mezi nimi je například historická část města, bloková struktura či průmyslové areály). Pokud má lokalita v plánu písmeno "Z", znamená to, že je zastavitelná. Případná nová zástavba však musí respektovat charakter lokality. Každá lokalita dále spadá do jednoho ze čtyř způsobů využití - obytný, rekreační, produkční nebo přírodní. Plán tak určuje, jaká činnost zde může a nemůže probíhat.
Výstavbu v jednotlivých lokalitách bude nově omezovat výšková regulace, která jasně určí, jaká bude maximální povolená výška budov. Ta vychází z výšky stávající zástavby.

01.11.2025 07:25:48

Metropolitní plán 2025 - PRAHA

Metropolitní plán 2025 - PRAHA

Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) předal magistrátu návrh Metropolitního plánu. Dokument bude možné 3. 12. 2025 připomínkovat. Doporučený termín pro podání připomínek je 20. 11. 2025.

Zde je seznam významných lokalit, kterých se Metropolitní plán na území Prahy 14 týká.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011