Hlavní menu:

09.01.2017, autor: MČ Praha 14, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

TZ 3/2017 – Přesun kontejnerového překladiště do Kyjí Praha 14 rezolutně odmítá

Přemístění terminálu na druhou stranu ulice Průmyslová nic neřeší.

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
Přesun překladiště do Kyjí Praha 14 odmítá, na snímku alternativa Kyje

Praha, 9. ledna 2017 - V případě hojně diskutovaného kontejnerového překladiště, které rakouský developer plánuje postavit v Malešicích, hlavní město Praha navrhuje posoudit přesun záměru do Kyjí – konkrétně na magistrátní pozemky mezi Kyjemi a Jahodnicí, na nichž se plánuje výstavba technologického parku. Praha 14 takové řešení rezolutně odmítá.

„Požadujeme zpracovat variantu s umístěním terminálu v k. ú. Kyje, jižně od ul. Objízdná, podél existující zástavby, tj. cca 1 400 metrů východním směrem od polohy navržené v oznámení. Pro příjezd a odjezd kamionů by sloužila nově vybudovaná komunikace ústící přímo do Štěrboholské radiály,“ stojí ve stanovisku hlavního města podepsaném radní RNDr. Janou Plamínkovou, jehož interpretace se minulý týden objevila v médiích.

Důvodů, proč radnice Prahy 14 s takovým návrhem nesouhlasí, je hned několik. „Připomínky všech městských částí, tedy Prahy 14, 10 a 9, které jsou v těchto dnech ve snaze zastavit realizaci záměru překladiště v Malešicích zasílány na magistrát, reagují na hrozbu zvýšené dopravní zátěže. Přemístění terminálu na druhou stranu ulice Průmyslová nic neřeší. Naznačené přímé napojení na Štěrboholskou radiálu přes řadu soukromých pozemků je čirý nesmysl,“ upozorňuje starosta Prahy 14 Mgr. Radek Vondra.

Dále mu vadí, že městem navrhované umístění posouvá překladiště k obytné zástavbě Jahodnice (200 metrů) a Kyjí (400 metrů), což by představovalo nepřijatelnou zátěž pro obyvatele městské části. „Pokud toto paní radní vůbec zvažuje, tak se úplně minula se svým gesčním zaměřením na magistrátu. Mimo jiné má mít na starosti, a tedy i na srdci ochranu životního prostředí Pražanů. V tomto případě to ale vypadá, že se snaží o úplný opak,“ dodává starosta Vondra.

V neposlední řadě pak Praha 14 poukazuje na fakt, že návrh hlavního města situuje překladiště na magistrátní pozemky, kde měl vzniknout již zpracovaný magistrátní projekt na technologický park Horní Lada se zázemím pro vysoké školy, inkubátory a specifické výstavní plochy. „Projekt měl již dokonce hotovou studii o vlivu stavby na životní prostředí – zkráceně EIA. Zkrátka je to tak, že pravá ruka neví, co dělá levá. Pevně věřím, že si hlavní město uvědomí možné důsledky přesunu překladiště do Kyjí a že nebude pokračovat ani v úvahách o takovém řešení,“ říká starosta Vondra.

» Přejít na článek TZ 3/2017 – Přesun kontejnerového překladiště do Kyjí Praha 14 rezolutně odmítá na webu https://www.praha14.cz.

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011