Hlavní menu:

10.02.2017, autor: PRAHA 10 | Věra Dušková , kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Radní proti překladišti v Malešicích

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
 

V Malešicích, poblíž obytné zástavby, by mělo vzniknout obří kontejnerové překladiště. Tento záměr rakouského developera ale odmítají nejen místní obyvatelé, ale i radní dotčených městských částí.

Dnes tiché pole, zítra hlučící provoz plný kontejnerů, vlaků a kamionů. To vše před okny obytných domů.

"Toto překladiště nebude sloužit primárně pro obsluhu Prahy a přilehlého okolí, ale přes něj se bude realizovat doprava zboží v rámci celého středoevropského regionu z přilehlých velkých přístavů jako je Hamburk či Brémy," řekla Ivana Cabrnochová, radní MČ Praha 10.

"Budoucí zátěž nejenom pro obyvatele Malešic, tzn. pro obyvatele Prahy 10, ale i Prahy 9 nebo Prahy 14. Jsme proti tomuto záměru, který je možná z pohledu investora či podnikatele logický, z pohledu obyvatel a městské části je ale katastrofální," řekl Bohumil Zoufalík, radní MČ Praha 10.

Vliv překladiště ale nebude omezen jen na okolní domy. Provoz přiláká totiž stovky kamionů do širšího centra Prahy, a to v oblasti, která je už dnes na hraně své dopravní kapacity.

"Tuto oblast doprava velmi zatíží. Mimo jiné to bude zátěž i kolejovou dopravou, ale tu my víceméně podporujeme. Velká zátěž bude kamionovou dopravou a nákladními vozidly," řekla Ivana Cabrnochová, radní MČ Praha 10.

Připomínky městských částí nyní putují na Magistrát hlavního města Prahy, a to přesto, že celé řízení bylo načasováno tak, aby na své argumenty měli radní minimum času.

"Zpracování připomínek se trefilo akorát do vánočních prázdnin, byl to tedy velmi šibeniční termín. Navíc spousta lidí si brala dovolenou, ale i přesto jsme se k tomu postavili a veškeré připomínky jsme velmi fundovaně připravili a odeslali na magistrát," řekla Ivana Cabrnochová, radní MČ Praha 10.

Mimo jiné radní městské části Praha 10 požadují posouzení projektu z hlediska vlivu na životní prostředí. To kromě nich ale u takových projektů požaduje i příslušný zákon.

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011