Hlavní menu:

21.01.2017, autor: KOK, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Pražský vzduch houstne, smogová situace je i v Malešicích

Pražský vzduch houstne, zejména v oblasti navrhovaného kontejnerového terminálu v Malešicích.

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (52%)
 
Souhlasím (21%)
 
 
Pražský vzduch houstne, zejména v oblasti navrhovaného kontejnerového terminálu v Malešicích.

Znečištění ovzduší dosahuje v Praze v těchto dnech kritických hodnot. Množství polétavého prachu je v současné době alarmující. Hlavním viníkem je - spolu s počasím - automobilová doprava.

Meteorologové vyhlásili ve většině krajů Česka smogovou situaci. Smogová situace pro Prahu byla vyhlášena před čtvrteční půlnocí (19.1.2017). Důvodem je vysoká koncentrace polétavého prachu v ovzduší. Vyhlášení smogové situace je upozornění, že koncentrace poletavého prachu dlouhodoběji překračuje určité hranice.

Hustá kamionová doprava, hluk, smog a rozbité silnice. To jsou základní problémy na téměř celém území Prahy. Automobily a jejich provoz jsou největším zdrojem emisí a prachu v metropoli, podílejí se na nich zhruba čtvrtinou. Automobilová doprava tak představuje v současné době nejvýznamnější zdroj znečištění ovzduší na území Prahy. Pravidelně každou zimu trápí Prahu smog.

Řešení čistšího vzduchu v Praze není vůbec jednoduché, základem je ale nepovolovat takové stavby, jako je například kontejnerový terminál v Malešicích, které přivedou do této části další kamiony, jejichž provoz je největším zdrojem emisí a prachu. Naopak cílem Prahy je zakázat vjezdu kamionů nad 12 tun do širšího centra a zavést nízkoemisní zóny.

Myslíte si, že při vyhlášení smogové situace by přestali jezdit kontejnerové vlaky a navazující doprava kontejnerů na automobilových návěsech? Přerušil by kontejnerový terminál svou činnost na jeden den, na dva dny nebo i na celý týden a nákladní auta s návěsy s kontejnery by nejezdili?

Co je to smogová situace?

Smogová situace je podle zákona o ochraně ovzduší stav mimořádně znečištěného ovzduší, kdy úroveň znečištění oxidem siřičitým, oxidem dusičitým, suspendovanými částicemi PM10 nebo troposférickým ozonem překročí některou z prahových hodnot uvedených v příloze č. 6 zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, za podmínek uvedených v této příloze.

» Přejít na článek Pražský vzduch houstne, smogová situace je i v Malešicích na webu http://portal.chmi.cz/.

Ke stažení: Pražský vzduch houstne, zejména v oblasti navrhovaného kontejnerového terminálu v Malešicích., 65 kB;
Pražský vzduch houstne, zejména v oblasti navrhovaného kontejnerového terminálu v Malešicích., 97 kB

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011