Hlavní menu:

26.12.2016, autor: E15, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Praha bude mít nový kontejnerový terminál. Postaví ho rakouské státní dráhy

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (36%)
 
Souhlasím (32%)
 
 
Praha bude mít nový kontejnerový terminál. Postaví ho rakouské státní dráhy

Na rozhraní pražských Malešic, Hrdlořez a Hloubětína vznikne nové kontejnerové překladiště. Postaví ho tam rakouská společnost Rail Cargo Austria, která patří do železničního koncernu ÖBB. Projektantem stavby je česká společnost Sudop Praha, vyplývá z dokumentů předložených k posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

„Nový kontejnerový terminál Praha-Malešice nahradí stávající překladiště, které bylo situováno v prostorech Nákladového nádraží Žižkov. To je v současné době provizorně přesunuto na terminál v Mělníku,“ uvedla společnost Rail Cargo.

Výpomoc v Mělníku označila za dočasnou a kapacitně nevyhovující. Nové malešické překladiště má mimo jiné snížit kamionovou dopravu v centru Prahy. Překladiště kousek od malešické teplárny může v závislosti na konkrétní zvolené variantě projektu zabrat i více než osmdesát tisíc metrů čtverečních. V současnosti je pozemek využívaný jako orná půda. Vytvoří se tam prostor pro devět set kontejnerů. Obslužné koleje budou mít délku sedm set metrů.

Terminál bude napojený na železnici i kamiónovou dopravu. Nachází se totiž v těsné blízkosti silniční tepny Průmyslová.

„Do prostoru překladiště bude dále zajíždět vlak po novém kolejišti železniční vlečky. Předpokládá se odbavení tří souprav za čtyřiadvacet hodin,“ napsal investor v dokumentech. V případě kamionů se očekává 125 jízd denně v jednom směru.

» Přejít na článek Praha bude mít nový kontejnerový terminál. Postaví ho rakouské státní dráhy na webu http://zpravy.e15.cz.

Ke stažení: Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice

Společnost Rail Cargo Operator – CSKD prosazuje výstavbu kapacitního kontejnerového překladiště v Malešicích, které výrazně zasáhne své okolí hlukem vyvolanou dopravou těžkých kontejnerových návěsů.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 90 kamionů v jednom směru za den).

Není žádný důvod v tomhle místě kontejnery skládat z vlaku, skladovat a odvážet po silnici. Při perspektivě, že terminál se tu nestaví na 5 let a Praha se bude dále rozvíjet je toto řešení zcela špatné.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011