Hlavní menu:

21.12.2017, autor: Parlamentní listy, kategorie: Kontejnerové překladiště Malešice

Kam s dodávkami ve městě? Praha vytvoří studii city logistiky

Anketa

Souhlasíte s výstavbou kontejnerového terminálu v Malešicích?
Nesouhlasím (72%)
 
Souhlasím (12%)
 
 

„Všichni víme, že po Praze jezdí mnoho dodávek. Nemáme o tom však žádná relevantní data,“ uvedl ředitel IPR Praha Ondřej Boháč. „Jejich pohyb po Praze jde přitom lépe organizovat a snižovat tak jejich vliv na město. V návaznosti na obchodování po internetu to bude stále naléhavější.“

Praha zatím problematiku city logistiky na celoměstské úrovni neřešila. Jako otázku k řešení podtrhuje problematiku Strategický plán, nyní přicházejí na řadu konkrétní kroky. A to i v návaznosti na aktuální události. V posledních měsících se v médiích několikrát objevila kauza ohledně překladiště v Malešicích. Záměr výstavby bodu, kde by se zboží překládalo ze železnice do dodávek, které by jej rozvážely po Praze, se nelíbil místním obyvatelům. Praha přitom podobná místa budovat potřebuje. Studie tak bude mimo jiné hledat vhodné lokality pro jejich umístění.

V zahraničí pomáhají problém se zásobováním řešit tzv. city logistická centra. Jde o místa v těsné návaznosti na železnici, kde se organizuje rozvážka zboží dodávkami na konkrétní místa ve městě. Díky lepší organizaci tak na jedno místo nemusí vyjíždět více vozů různých dopravců

.

V Praze v současné chvíli představují problém i zásobovací stání. Jednou z částí studie by tak měla být i analýza chybějících zásobovacích stání společně s návrhy inovativních řešení. Odpovědí na problém může být třeba zřizování proměnlivých jízdních pruhů – po nějakou část dne mohou sloužit pro zásobování, jindy jako vyhrazený jízdní pruh pro veřejnou dopravu a ve večerních hodinách pro parkování vozidel.

Studie se bude zabývat i možnostmi alternativního zásobování. Kupříkladu jde o budování překladišť pro nákladní cyklistickou dopravu, tzv. cargo kola.

„City logistika není příliš rozvinutý obor ani v jiných metropolích. Je však nejvyšší čas, aby se Praha začala zásobováním a možnostmi jeho lepší organizace zabývat,“ dokončil Ondřej Boháč.

» Přejít na článek Kam s dodávkami ve městě? Praha vytvoří studii city logistiky na webu https://www.parlamentnilisty.cz.

01.01.2017 14:53:44

Kontejnerový terminál Malešice

Kontejnerový terminál Malešice
Malešice - návrh kontejnerového terminálu

Vlastní záměr navržený společností Rail Cargo Operator – CSKD představuje realizaci kontejnerového překladiště včetně obslužných kolejí v délce 700 metrů a celého zázemí. Návrh obsahuje překladiště v dispozičním uspořádání na 6 kolejí v obslužné délce 700 m a uspořádáním depa do 12-ti řad nebo do 9-ti řad (varianta B a C). Obsluha překladiště je plánována dvěma portálovými elektrickými jeřáby pro obsluhu překladiště a kolesový manipulátor Hyster H18-23XM-12EC.

Ke stávajícímu rozsahu dopravy by měli přibýt pouze 3 páry Nex vlaků do kontejnerového terminálu v trase Praha-Libeň – Praha-Malešice a zpět (z toho jeden pár vedený v nočních hodinách). Pro obsluhu areálu má být k dispozici 30 parkovacích stání, předpokládá se 30 příjezdů a 30 odjezdů osobních automobilů za den. Objem kamionové dopravy se předpokládá v objemu 125 kamionů v jednom směru za den.

Všechny navržené varianty jsou silně kapacitně poddimenzované (pouze 3 páry vlaků a 125 kamionů v jednom směru za den). Zhruba se stejnou kapacitou probíhala EIA PHA259 v roce 2006 – 2007, ale to byl záměr posuzován jako I. etapa (pouze 2 koleje o délce 450 m). Plánované 3 páry Nex vlaků obsadí svou délkou 3 koleje a další tři koleje jsou tedy volné jako rezerva. Pokud tedy je v oznámení počítáno s kapacitou 3 párů Nex vlaků a objemem kamionové dopravy v rozsahu 125 kamionů v jednom směru za den, tak tento objem se v pohodě a s rezervou se dá zvládnut pouze na dvou kolejích a pouze s jedním portálovým jeřábem pro obsluhu překladiště. V navrhovaném rozsahu je skrytá kapacita terminálu minimálně 6 až 9 párů vlaků za den – tedy dvojnásobnou až trojnásobnou kapacitu než je uvedena v záměru.

 

Diskuzní fórum

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

Zatím tu není žádný diskuzní příspěvek.

Pro aktivní účast v diskuzích je potřeba se nejdříve přihlásit do systému.

© Kyjský občanský klub, Kontakt: kyjeok (zavináč) seznam (tečka) cé zet
© Design, redakční systém: Webdesignum 2008 - 2011